Openstaande facturen? Persoonlijk contact werkt!

Data genereren en analyseren. Dat is een must voor ondernemers om snel de juiste beslissingen te kunnen nemen. Het vraagt een groot deel van uw tijd. Een deel van deze data gaan over uw debiteuren.

Haal de antwoorden uit de data

Hoeveel openstaande rekeningen zijn er nog? Waarom staan facturen eigenlijk open? Hoe kunt u deze incasseren? Dat zijn vragen die niet altijd worden gesteld maar die wel gesteld zouden moeten worden. Weet u dat u meer vorderingen zelf kunt incasseren wanneer de juiste mensen direct persoonlijk contact opnemen met de klant? Meestal moet daarvoor het incassoproces aangepast worden. Wij helpen u er graag mee.

Aanpassen incassoproces

U heeft waarschijnlijk meerdere herinneringen en aanmaningen gestuurd (weet u eigenlijk hoeveel u er moet sturen?). Een reactie en betaling blijven uit. Wat doet u nu? Schakelt u direct een gerechtsdeurwaarder in of bekijkt u het incassoproces eens op een andere manier. Uit onze ervaring blijkt dat persoonlijk contact kan leiden tot een aanzienlijk hoger incassoresultaat. Gewoon even bellen en dan is het opgelost? Voor bijna 20 procent van alle onbetaalde rekeningen blijkt dat inderdaad het geval.

Persoonlijk contact werkt

Veel bedrijven gebruiken een aantal standaard herinneringen en aanmaningen voordat zij een externe partij inschakelen om een openstaande rekening te innen. Dat is wat de debiteur verwacht wanneer hij een rekening onbetaald laat. Een brief of mail is anoniem en daardoor eenvoudig te negeren.

Door persoonlijk contact op te nemen voordat u een herinnering of laatste aanmaning verstuurt, geeft u uw bedrijf letterlijk een gezicht en is het moeilijker voor de klant om u te negeren. Wanneer u een “tweede of derde” herinnering verstuurd verwacht uw klant dat er waarschijnlijk nog wel meer zullen volgen en legt hij of zij deze misschien als minder urgent terzijde.

Geef uw bedrijf (en openstaande facturen) een gezicht

Wat verwacht u? Gaat hij of zij sneller tot betaling over na een persoonlijk gesprek? Wanneer u overigens geen tijd of capaciteit hebt voor een persoonlijke benadering zijn onze specialisten graag bereid om u hierin van dienst te zijn. Wij gaan graag met u in gesprek over de mogelijkheden.

Met een persoonlijk telefoongesprek is er sneller een beeld van het probleem en wellicht ook van de financiële situatie van uw debiteur. In overleg zoeken we naar een mogelijke oplossing voor de openstaande factuur. Heeft uw klant uw factuur eigenlijk wel ontvangen? Of wringt de schoen misschien wel heel ergens anders?

Tips om tot een oplossing te komen

Wilt u de kans op een oplossing vergroten door persoonlijk contact maar lukt dat niet? Wij geven u graag een aantal tips die u op weg helpen:

* Maak het betalen van de openstaande factuur makkelijker door bijvoorbeeld een Ideal betaallink te sturen

* Stuur een mail en of app waarin u aangeeft dat u persoonlijk contact zoekt en vraag uw klant aan te geven wanneer dat volgens hem of haar het beste schikt;

* Bel eens buiten kantooruren. De kans is groot dat een consument bijvoorbeeld overdag aan het werk is.

Lukt het niet? Schakel de expert in!

Hebt u een debiteur diverse brieven gestuurd en daarna telefonisch contact opgenomen, maar blijft de betaling uit? Neem dan contact met ons op (telefonisch 076 – 30 33 955 of per mail info@rr-deurwaarders.nl) en wij gaan direct voor u aan de slag om uw vordering te incasseren. Ons motto is hard als het moet maar altijd met hart dus natuurlijk doen we dit met respect en op een nette manier.